FAKULTETA ZA ELEKTROTEHNIKO, RAČUNALNIŠTVO IN INFORMATIKO


Učna enota
 MOBILNA INTERAKCIJA 
https://aips.um.si/PREDMETIBP5/UcnaEnotaInfo.asp?Zavod=15&Jezik=&Leto=2023&Nacin=&Predmet=60U151

Šifra učne enote    60U151 2023

Nivo Študijkski program ali njegov del Letnik Semester
1 BU40 TELEKOMUNIKACIJE 3 Poletni

ECTS točke 6

Ure - Predavanja 30
Ure - Seminarske vaje 10
Ure - Laboratorijske vaje 20
Ure - Samostojno delo študenta 120

Nosilci
izr. prof. dr. ROJC MATEJ

Jeziki predavanj slovenski
Jeziki vaj slovenski

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Priporočeno je znanje programiranja in uporabe vgrajenih sistemov. 
Vsebina
• Uvod: vseprisotno računalništvo, model interakcije, inteligenca v okoljih IoT, brezžična senzorska omrežja WSN in storitve in poraba moči v okoljih IoT, • Okolja IoT: funkcionalnosti, interakcijski vmesniki in njihova vloga, sistemi inteligentnih okolij in arhitekture, porazdelitev funkcionalnosti glede na porabo moči, • Mobilno tagiranje in QR koda: značilnosti in lastnosti, uporaba, prednosti/slabosti, varnost, robustnost, barvne QR kode, kodiranje/dekodiranje in enkripcija, dinamične QR kode, interakcija z QR kodami, QR kode in AR, QR kode v okolju IoT, univerzalna identifikacija, • Pogovorni vmesniki: interakcijski vmesniki naslednje generacije, pogovorni agenti (chatbot), umetna inteligenca (AI) in pogovorni agenti, avatarji, mobilni agenti, algoritmi in pogovorni sistemi dialoga, • Pogovorni vmesniki za interakcijo v okoljih IoT: uporaba v inteligentnih okoljih, prednosti, uporaba AI, ogrodja za agente IPA • Priporočilni sistemi: uporaba umetne inteligence, uporaba v interakciji v sistemih IoT, • Pametne nosljive naprave: klasifikacija, uporaba v okoljih IoT, vseprisotnost naprav v inteligentnem okolju, uporaba AI in podpora AR in VR, • Haptični vmesniki: haptika, kinezija, povratna informacija v interakciji, klasifikacija haptičnih naprav, • Interakcija z gestami: taksonomija gest, uporaba interakcije z gestami, aplikacijske domene v okoljih IoT, razvoj vmesnikov, interakcija z gestami za sisteme VR in AR. 
Temeljni literatura in viri
• Matt Jones and Gary Marsden: Mobile Interaction Design, John Wiley & Sons Ltd, The Atrium, Southern Gate, Chicester West Sussex PO19 8SQ, England, 2006. • The Internet of Things: From RFID to the Next-Generation Pervasive Networked Systems (Wireless Networks and Mobile Communications), Lu Yan, Yan Zhang, Laurence T. Yang, Huansheng Ning, Auerbach Publications, Taylor and Francis Group, 2008. • Alexander Felfernig, Ludovico Boratto, Martin Stettinger, Marko Tkalčič:Group Recommender Systems An Introduction, Springer, 2018. • Tuva Lunde Smestad: Personality Matters! Improving The User Experience of Chatbot Interfaces, NTNU, 2018  
Cilji in kompetence
Cilj predmeta je, da bodo študenti razumeli teoretične osnove tehnologij za napredne interakcijske rešitve v okoljih IoT, ter znali pojasniti in uporabiti tehnike načrtovanja in razvoja mobilnih interakcijskih sistemov za različna okolja IoT. 
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Po zaključku tega predmeta bo študent sposoben • razložiti teoretične osnove tehnologij, ki omogočajo razvoj naprednih interakcijskih sistemov v IoT okoljih, • uporabiti strojno in programsko opremo za načrtovanje naprednih interakcijsih sistemov v IoT okoljih, • zasnovati in ustvariti napreden interakcijski sistem za IoT okolja.  
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
• Spretnosti komuniciranja: ustni zagovor laboratorijskih vaj in predstavitev dela na projektu. • Uporaba informacijske tehnologije: iskanje informacij na svetovnem spletu, uporaba programskih orodij. • Reševanje problemov: snovanje in ustvarjanje naprednih interakcijskih sistemov za IoT okolja.  
Metode poučevanja in učenja
• predavanja, • laboratorijske vaje, • projekt.  

Načini ocenjevanja Delež (%)
Ustni izpit 40  
Projekt 60  
[EOP]